Canadian Underwriter
insPRESS

The Guarantee Toronto office rescues over 45,000 meals in Second Harvest Hero Campaign


February 24, 2016   by The Guarantee

Toronto (February 24, 2016) – The Cowan Foundation recently donated $ 20,000 to a fantastic charitable organization located in Toronto – Second Harvest. As part of that donation, The Guarantee participated in the Second Harvest Hero Campaign, which engages companies and groups across the city in community activities supporting Second Harvest’s food rescue program.

As a result of all of our activities, we have provided enough funds to enable Second Harvest to rescue and deliver over 45,000 healthy fresh meals. “That is incredibly impactful and means so much to not only everyone at Second Harvest, but the thousands upon thousands of individuals who benefit from your support”, says Jordan Mlynek, Senior Manager, Corporate and Community Partnerships at Second Harvest.

A great number of Toronto based Guarantee Heroes volunteered, and helped out connecting excess food with those in need. In total, they dedicated 126 hours of valued volunteer service, sorted a combined total of 3,270 pounds of food in the warehouse, rescued and delivered a total of 68,870 pounds of food with the drivers! The Guarantee also raised $2,876.72 by buying raffle tickets, donating lunch money or donating directly.

In 30 years Second Harvest has rescued and delivered over 100 million pounds of good food. “That is a great accomplishment”, states Richard Pouliot, National VP, Operations and Distribution Management at The Guarantee. “’No Waste, No Hunger’ is Second Harvest’s vision and I wholeheartedly support that. This was a great opportunity to give back to the community and to be part of a charitable organisation where you can see how you’re really making a difference.”

To learn more about Second Harvest visit http://www.secondharvest.ca/.

About The Guarantee
The Guarantee Company of North America is a leader in specialty insurance and surety within the North American marketplace. We offer in-depth knowledge and expertise in niche segments, including the surety industry, corporate insurance, transportation industry, credit, and customized personal insurance. For more information, visit theguarantee.com.

Media contact:
Henriette Lindenberg, Marketing & Communications Specialist
The Guarantee Company of North America
416-223-9580 ext. 11246
henriette.lindenberg@theguarantee.com

Nos collègues de Toronto participent à la campagne Second Harvest Hero et récupèrent plus de 45 000 repas

Toronto (24 février 2016) – La Fondation Cowan a récemment fait un don de 20 000 $ à Second Harvest, un remarquable organisme de bienfaisance de Toronto. De plus, La Garantie a participé à la campagne Second Harvest Hero, qui invite des entreprises et des organismes de la ville à prendre part à des activités communautaires pour aider à financer le programme de récupération de nourriture de Second Harvest.

Les activités de financement auxquelles nous avons participé nous ont permis de remettre à Second Harvest les fonds nécessaires pour récupérer et livrer 45 000 repas santé fraîchement cuisinés. « Ces efforts représentent beaucoup pour tout le monde à Second Harvest, mais ils sont d’autant plus importants pour les milliers de personnes qui profitent de votre aide », a affirmé Jordan Mlynek, directeur principal, partenariats d’entreprise et communautaires de Second Harvest.

Un grand nombre de héros de La Garantie de Toronto ont donné de leur temps pour permettre à des gens dans le besoin de recevoir de la nourriture. Au total, ils ont consacré 126 précieuses heures à faire du bénévolat, trié 3 270 livres de nourriture dans l’entrepôt, en plus de récupérer et livrer 68 870 livres de nourriture avec les camionneurs! La Garantie a également amassé 2 876,72 $ en organisant un tirage, en remettant de l’argent pour des repas ou en effectuant des dons directs.

Depuis 30 ans, Second Harvest a récupéré et remis aux gens dans le besoin plus de 100 millions de livres de nourriture. Pour Richard Pouliot, vice-président national, gestion des opérations et de la distribution de La Garantie, « il s’agit là d’une belle réussite. J’appuie sincèrement la vision de Second Harvest, qui consiste à réduire le gaspillage pour éliminer la faim. Nous avons eu une belle occasion de contribuer au mieux-être des gens de la région et de collaborer avec un organisme de bienfaisance qui nous permet de constater que nous pouvons concrètement changer les choses. »

Rendez-vous à http://www.secondharvest.ca/ (en anglais seulement) pour en savoir davantage sur cet organisme.

À propos de La Garantie
La Garantie, Compagnie d’Assurance de l’Amérique du Nord, est un chef de file nord-américain en matière de produits d’assurance spécialisée et de cautionnements. Nous sommes reconnus pour notre expertise et nos connaissances approfondies dans des créneaux particuliers, comme l’industrie du cautionnement, les solutions d’assurance pour entreprises, l’industrie du transport, l’assurance crédit et l’assurance des particuliers personnalisée. Pour de plus amples renseignements, rendez-vous à lagarantie.com.

Personne-ressource, médias:
Henriette Lindenberg, spécialiste du marketing et des communications
La Garantie, Compagnie d’Assurance de l’Amérique du Nord
416-223-9580 poste 11246
henriette.lindenberg@theguarantee.com


Print this page